Rammstein med magsjuka!

Häromdagen, i lördags för att vara precis, var Rammstein i Stockholm.

Jag, en kompis, hennes pappa och två till skulle dit.

Som ni vet så blev det snökaos, det tog mig dubbelt så lång tid att komma dit jag skulle, vi såg brinnande bilar, trafikstockning och snön blåste.

På lördag morgon vaknade jag hos min kompis och peppade Rammstein. Sekunden senare känner jag hur ont i magen jag har.  Familjen här hemma hade haft magsjukaa tidigare i veckan och jag lyckades ju självklart få den på Lördagen.

Vad fan gör jag nu då?

Efter mycket om och men, två av killarna hoppade av för att dom inte vågade åka och därmed rök bilen. Fick tag i en annan bil men fick inte ut den på över en timme. Jag fortsätter att spy. Pratar med mamma, vad har hon att säga? Chauffören kommer hem med bilen, vi rafsar ihop grejerna, jag bestämmer mig för att åka. Har jag väntat i flera år på det här så ska jag fan inte banga nu?

Vi åker.

Jag spyr.

Vi åker mer.

Jag spyr ännu mer.

Vi kommer fram.

Jag spyr.

Förbandet Combichrist går på, fan va bra. Hinner se två låtar innan jag måste spy igen. Går och gör detta, mitt bland människorna då det var kö.

Går tillbaka.

Ser en halv låt, typ.

Går igen, rycker tag i kvinnan som precis ska in på toaletten och väser fram att jag måste spy.

Ringer mamma, gråter.

Går tillbaka, halvtimmen på toa hjälpte.

Rammstein ska upp på scen, jag ger fan i att jag ska klara det här, njuter, njuter, magont men njuter, njuuuuteeeeer.

Sjukaste, bästa, konstigate, häftigaste, den mest efterlängate konserten jag varit på.

Håller mig från att spy till vi kört en bit. Nu är vi på väg hem igen. Alla mina tack går till chauffören som går med på att köra mig till mitt andra hem, min faster, för att sova där och ha närmare hem nästa dag.

Söndagen då? Det har snöat konstant, snön går till rumpan. Jag bor på landet. Där har det också snöat. Mycket. Men det har inte blivit plogat.

Jag och mamma får gå 500 meter med rumphög snö, jag med magsjuka, jag svettas och fryser om vartannat. 500 meter är mycket.

Idag är det tisdag och jag orkar knappt gå ner för trappan. Det var tamigfan det värsta, mest energikrävande jag varit med om. Men det var värt det, fy fan vad det var värt det.

2 svar to “Rammstein med magsjuka!”

  1. Garderobsgrubbel&Byråbekymmer Says:

    haha här snackar vi ett hängivet fan!!
    att du orkade!

    • Amanda Says:

      Vad gör man inte? Känns som om jag väntat i 100 år på att dom skulle komma hit och då kan jag ju inte skita i det även fast jag var sjuk. Dom kommer iofs till Metaltown, men då jobbar jag som au-pair i England, och det vill jag ju inte behöva skjuta på 😛

Kommentera

